Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

Zmanjšanje upora z boljšo aerodinamiko

Stroški goriva predstavljajo približno tretjino vseh stroškov prevozniškega podjetja. Zahvaljujoč kombinaciji boljše aerodinamike in novega motorja EURO 6 generacije C lahko tovorna vozila Volvo Trucks na dolgih in regionalnih vožnjah dosežejo do tri odstotke nižjo porabo.
Vetrovnik
Pri Volvo Trucks iščemo možnosti za izboljšavo aerodinamike v vetrovniku.

Ob vožnji tovornega vozila s stalno hitrostjo med 60 in 90 km/h je zračni upor eden tistih dejavnikov, ki najbolj vplivajo na porabo goriva. Zato je skozi leta podjetje Volvo Trucks veliko pozornosti namenilo prav razvoju aerodinamike. V teku je veliko projektov, ki se osredotočajo na pripomočke, ki bi lahko bistveno zmanjšali zračni upor. Ti bodo v naslednjih letih postopoma prišli na trg. 

Med rezultati teh prizadevanj so aerodinamične izboljšave, predstavljene spomladi 2016. Vključujejo optimizacijo spojlerjev odbijača Volvo FH, zračnih deflektorjev, kolesnih lokov in blatnikov. Te izboljšave bodo, skupaj z novim motorjem EURO 6 generacije C, predstavljene kot standardna oprema pri modelih Volvo FH, izdelanih od junija 2016.

„Tudi po predstavitvi novega modela Volvo FH leta 2012 smo opravili veliko razvojnega dela, da smo čim manjši zračni upor dosegli ob upoštevanju vseh preostalih zahtev kupcev naših tovornih vozil. Od takrat smo obrnili in ukrivili vsak predel tovornega vozila, ga skenirali in pri tem iskali, kje bi izboljšave strankam prinesle največje rezultate,” pravi Anders Tenstam, strokovnjak s področja aerodinamike.

Skeniranje različnih predelov in pregled njihovih zmožnosti za izboljšave smo opravili v vetrovniku in z računalniškimi simulacijami. Potem je bilo treba zagotoviti, da tehnologija za izdelavo delov lahko izdela dele ustrezne kakovosti in po smiselni ceni. 

Obrnili in ukrivili smo vsak predel tovornega vozila, ga skenirali in pri tem iskali, kje bi izboljšave strankam prinesle najboljše rezultate.

„Bistvo dela z razvojem napredne tehnologije je predvidevanje prihodnjih potreb strank in zagotavljanje, da je tehnologija na voljo, ko jo pravila in stroški dopustijo,” pravi Anders Tenstam.

V zadnjih letih je tehnološki razvoj podjetju Volvo Trucks ponudil nove možnosti za izboljšanje aerodinamike izdelkov. Naraščajoči stroški goriva na dolgi rok in vse večje zavedanje podnebnih težav silijo stranke v iskanje varčnejših vozil. Razvoj v smeri varčnejših vozil je skladen s filozofijo podjetja Volvo Trucks, pri kateri šteje vsaka kapljica goriva.

Laboratorij za motorje pri Volvo Trucks

 

Težnja po varčnih motorjih vpliva tudi na razvoj motorjev: „Nenehno stremimo k doseganju vedno strožjih zakonskih zahtev po čistejših motorjih brez vpliva na vozne lastnosti. Zmogljivost, produktivnost in vozne lastnosti so za kupce in njihove voznike zelo pomembne. Vedno smo se osredotočali na izpolnjevanje teh zahtev, vendar nikoli na račun višje porabe. Ravno nasprotno,” pravi Mats Franzen, produktni vodja za motorje pri Volvo Trucks.

Pri Volvo Trucks je predstavitev motorjev EURO 6 generacije C privedla do številnih optimizacij motorjev D11, D13 in D16, kot so denimo bati z manj trenja ob puše valjev, nova in izboljšana turbina ter optimizirana odmična gred. S številnimi izboljšavami programske opreme omogočajo manjšo porabo brez vpliva na zmogljivost motorja.

Izdelek bo strankam bistveno pripomogel k znižanju stroškov za gorivo brez vpliva na zmogljivost, zato bodo lahko povečale marže.

„Z motorjem EURO 6 generacije C smo naredili velik korak k učinkovitemu prevozništvu. To je izdelek, ki bo kupcem bistveno pomagal doseči nižje stroške goriva brez vpliva na zmogljivost, zato bodo lahko povečali svoje marže,” pravi Mats Franzen. 

Pri številnih prevoznikih stroški za gorivo predstavljajo tretjino vseh stroškov. Eno prevozniških podjetij, ki veliko vlaga v znižanje porabe goriva, je Jastim iz Varšave na Poljskem. Njihove največje stranke so Schenker, IKEA in DHL – tri podjetja, ki dajejo velik poudarek okolju in ki zato od dobaviteljev zahtevajo, da nenehno zmanjšujejo porabo goriva.

Pred tremi leti, preden je podjetje Jastim kupilo novega Volva FH, je povprečna poraba goriva v podjetju znašala med 31 in 32 litri na 100 km. Danes je ob pomoči novih tovornih vozil Volvo FH in dodatnih programov za ekološko vožnjo povprečna poraba padla na 26 litrov. Po njihovih besedah imajo njihovi najboljši vozniki povprečno porabo 24 litrov, v dobrih topografskih in aerodinamičnih razmerah pa celo še manjšo.

„Kar se je pred tremi ali štirimi leti zdelo nemogoče, je danes vsakdanjost. Morali smo doseči tolikšno zmanjšanje porabe. Pravzaprav nismo imeli izbire – obstoj našega podjetja je bil odvisen od tega,” pravi Jacek Słowiński, lastnik podjetja Jastim.

Da bi ostali konkurenčni, njegovo podjetje redno obnavlja vozni park in tovorna vozila Volvo so po navadi opremljena z najnovejšimi aplikacijami za bolj ekonomično vožnjo.

Tovorno vozilo podjetja Jastim SP

 

„Zanimamo se za vse tehnološke novosti. Glede na mesečno količino porabljenega goriva v podjetju pomeni dodaten prihranek do treh odstotkov nekaj tisoč litrov,” pravi Jacek Słowiński.

Jastim je kupec tovornih vozil Volvo, ki daje velik poudarek prihranku goriva. Zaradi tega razloga razvoj novih aerodinamičnih paketov podjetja Volvo Trucks temelji na dejanskih potrebah in lastnostih prevoznikov. Tako smo prednjo ploskev naravnali v konico, s čimer naši kupci, ki vozijo s stalno hitrostjo med 60 in 90 kilometri na uro, pridobijo na aerodinamiki. Na točen prihranek, ki ga lahko stranka doseže, vplivajo potrebe in specifikacije, ki so odvisne od cestnih razmer na njihovih poteh.

Glede na mesečno količino porabljenega goriva v podjetju pomeni dodaten prihranek goriva v višini do treh odstotkov več tisoč litrov.

Anders Tenstam iz podjetja Volvo Trucks je zadovoljen, da lahko nov in prilagodljiv aerodinamični paket za vlačilce za dolge razdalje predstavijo na trgu. V njem vidi ogromno potenciala za nadaljnji razvoj, vendar mora ta biti podprt s tehnološkim razvojem ter novimi zakoni in predpisi.

„V današnjem času so državni predpisi o dolžini vozila v številnih državah ovira za doseganje boljše aerodinamike. Če dolžina vlačilca ne bi bila več všteta v dolžino kompozicije, bi lahko oblika kabine bila bolj aerodinamična. Zdaj je oblika kabine rezultat občutljivega razmerja med zunanjimi in notranjimi lastnostmi. Bolj aerodinamična oblika kabine bi ustvarila boljši pretok zraka okrog vozila zaradi manj vrtinčenja zraka, ki jemlje energijo vozilu na sprednjem delu,” je še povedal. 

Anders Tenstam je še poudaril, da so priklopniki deležni bistvenih aerodinamičnih izboljšav. V prihodnje bi lahko to pripeljalo do vedno tesnejšega sodelovanja pri projektiranju trajnostnih transportnih rešitev, ki bi obsegale celotno vozilo in ne več le tovornega vozila. Zaradi tega bo treba razvijati praktične rešitve na inženirski in tudi na poslovni ravni.

„Skozi daljše obdobje ciljnega razvoja smo opazili, da bi se z osredotočanjem na strateške točke vozila in sodelovanjem pri spreminjanju zadevnih zakonov, da bi se upoštevala celotna kompozicija, najbrž lahko približali aerodinamiki osebnih avtomobilov. To pomeni, da bi lahko že v bližnji prihodnosti zmanjšali zračni upor za polovico glede na današnje vrednosti za tovorna vozila,” pravi Anders Tenstam.