Tehnični podatki pogonskega sklopa Volva FMX

• Motorji
• I-Shift
• Programski paketi za I-Shift
• Ročni menjalniki
• Powertronic

• Zadnje osi
• Prenosna razmerja zadnjih osi
• Konfiguracije pogonskega sklopa
• Odgoni

Motorji

  D11K D13K
Število valjev 6 6
Prostornina 10,8 dm³ 12,8 dm³
Gib 152 mm 158 mm
Premer valja 123 mm 131 mm
Kompresijsko razmerje 17.0:1 17.0:1
Gospodarno območje vrtljajev 950–1400 vrt/min 900–1400 vrt/min
Moč zavore na izpušne pline (2400 vrt/min) 160 kW (2300 vrt/min) 200 kW
Zavorna moč VEB (2400 vrt/min) 290 kW  
Zavorna moč VEB za doplačilo  
Zavorna moč VEB+   (2300 vrt/min) 375 kW
VEB+   za doplačilo
Oljni filtri 2 pretočna, 1 obvodni 2 pretočna, 1 obvodni
Količina olja pri menjavi, vključno s filtri 36 l 33 l
Hladilni sistem, skupna prostornina 36 l 38 l

Zahteve glede goriva

Samo gorivo brez žvepla (kakovost EN590, vsebnost žvepla največ 10 ppm).

  

Odgon na motorju

  Navor Prestava
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1
* Navor pri delovanju na mestu ali med vožnjo.
D11K – moč/navor

D11K – moč/navor

Neto izhodna moč po: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)  
Največja moč pri 1600–1900 vrt/min 330 KM
Največji navor pri 950–1400 vrt/min 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
Največja moč pri 1600–1900 vrt/min 370 KM
Največji navor pri 950–1400 vrt/min 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
Največja moč pri 1600–1900 vrt/min 410 KM
Največji navor pri 1000–1400 vrt/min 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
Največja moč pri 1600–1900 vrt/min 450 KM
Največji navor pri 1000–1400 vrt/min 2150 Nm
D13K – Moč/navor

D13K – Moč/navor

Neto izhodna moč po: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)  
Največja moč pri 1400–1800 vrt/min 420 KM
Največji navor pri 860–1400 vrt/min 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
Največja moč pri 1400–1800 vrt/min 460 KM
Največji navor pri 900–1400 vrt/min 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
Največja moč pri 1400–1800 vrt/min 500 KM
Največji navor pri 1000–1400 vrt/min 2500 Nm
   
D13K540 (397 kW)  
Največja moč pri 1450–1800 vrt/min 540 KM
Največji navor pri 1000–1450 vrt/min 2600 Nm
I-Shift

Menjalnik z delilnikom in preklopnikom območij z dvanajstimi prestavami s sistemom samodejnega prestavljanja. I-Shift je lahko opremljen s kompaktnim retarderjem, odgonom, črpalko za zasilno napajanje servoojačevalnika volana in hladilnikom olja.

Tehnični podatki

Tip
Najvišja prestava
Navor motorja
Največja skupna masa
AT2412F Neposredna 2400 Nm 44 t
AT2612F Neposredna 2600 Nm 100 t
ATO2612F Hitra 2600 Nm 100 t

Programski paketi za I-Shift

Osnovna različica (TP-BAS)
TP-BAS je standardni programski paket, s katerim ima I-Shift osnovno funkcionalnost za običajne vrste prevozov.

Programski paket za I-Shift za distribucijo (TP-DIST)
TP-DIST prilagaja delovanje menjalnika posebnostim voženj v segmentu distribucije. Programski paket vključuje funkcije, ki olajšujejo speljevanje, manevriranje in vožnjo z nizko hitrostjo.

Programski paket za I-Shift za gradbeništvo (TP-CON)
TP-CON prilagaja delovanje menjalnika posebnostim voženj v segmentu gradbeništva. Programski paket vključuje funkcije, ki olajšujejo speljevanje, manevriranje in vožnjo z nizko hitrostjo. Ta programski paket je primeren tudi za slabe ceste.

Programski paket za I-Shift za prevoze na velike razdalje (TP-LONG)
TP-LONG vključuje inteligentne funkcije za zmanjševanje porabe goriva. Ta programski paket je še zlasti primeren za prevoze na velike razdalje, kjer je zelo pomembna varčna poraba goriva. Paket vključuje tudi funkcijo I-Roll.

Paket za prevoze težkih tovorov (TP-HD)
TP-HD optimizira delovanje menjalnika I-Shift pri velikih masah kompozicije (> 85 ton). Voznik lahko vozne lastnosti optimizira tudi pri manjši masi kompozicije, tako da izključi način prevozov težkih tovorov in vključi način prevozov na velike razdalje. Funkcije programskega paketa so primerne
tudi za tovorna vozila z več priklopniki.

Programski paketi za I-Shift

Različice v prodaji TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Osnovna funkcionalnost odgona (APF-BAS)
Razširjena funkcionalnost odgona (APF-ENH) o o o o o
Osnovna prilagoditev izbiranja prestav (AMSO-BAS)
Razširjena prilagoditev izbiranja prestav, vključno s funkcijo Kickdown (AMSO-AUT) o o o
Osnovna funkcionalnost Vocational (AVO-BAS)
Razširjene zmogljivosti – slabe ceste (AVO-ENH) o o o
Osnovna strategija prestavljanja
Prestavljanje za zmogljivost
Nadzor temperature olja menjalnika
Speljevanje s težkim tovorom
I-Roll (•)
Inteligentni tempomat (•)
Upravljanje speljevanja
Razširjena strategija prestavljanja (skupna masa ≤ 85 t)
Obvladovanje velikih mas kompozicije (85 t < skupna masa ≤ 180 t)
Prestava za zelo počasno vožnjo* (ASO-ULC) o o o
Prestava za počasno vožnjo* (ASO-C) o o o
Več prestav za vzvratno vožnjo* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) – uporaba podatkov GPS o o
I-See (PVT-EXT) – uporaba podatkov GPS o o
• Standardna izvedba (•) Funkcijo je mogoče uporabljati pri aktivnem načinu TP-LONG. o Opcija – Ni na voljo.
* Samo pri AT2612F, ATO2612F, ATO3112F in ATO3512F. ARSO-MSR zahteva ASO-ULC ali ASO-C.
** Samo pri AT2612F in ATO2612F.

Razlaga funkcij I-Shift

Basic Shift Strategy
Samodejna izbira prave prestave pri speljevanju (od prve do šeste). Izbira prestave za speljevanje je odvisna od skupne mase kompozicije in nagiba ceste.

Performance Shift
Zagotavlja hitrejše in mehkejše prestavljanje z inteligentno uporabo motorne zavore, sklopke in posebne zavore v menjalniku.

Basic Gear Selection Adjustment
Omogoča prilagajanje izbiranja prestav z gumbi na prestavni ročici, med zaviranjem z motorjem in v samodejnem režimu.

Gearbox Oil Temperature Monitor
Prikazuje temperaturo olja menjalnika na informacijskem zaslonu.

Enhanced Shift Strategy
V sodelovanju z EBS in ECS lajša speljevanje in manevriranje na omejenih prostorih. Zvišuje učinkovitost zavore VEB/VEB+ s samodejno izbiro prestave, v kateri motor deluje pri visokih vrtljajih. Ob menjavi prestave med zaviranjem z motorjem se aktivirajo kolesne zavore, da kompenzirajo izpad zavornega navora.

Launch Control
Optimizira izbiranje prestav in delovanja EBS pri manevriranju pri majhnih hitrostih. Med drugim skrbi, da se funkcija pomoči pri speljevanju v klanec vklaplja samo na klancu.

I-Roll
Samodejno vklapljanje in izklapljanje prostega teka koles za zmanjševanje porabe goriva. I-Roll se aktivira, kadar motorju ni treba niti poganjati niti zavirati vozila, denimo na ravni cesti.

Smart Cruise Control
V sodelovanju s funkcijo Brake Cruise zagotavlja, da se pomožne zavore ne aktivirajo brez potrebe. Tako pride funkcija prostega teka koles še bolj do izraza.

I-See
Pametna programska oprema sistema I-Shift, ki lahko shranjuje topografske podatke, nato pa z njihovo uporabo varčuje gorivo in zagotavlja udobno vožnjo. Podatke shranjuje v zbirko, do katere imajo dostop tudi drugi uporabniki sistema I-See. Naročilo sistema I-See zajema tudi tempomat I-Cruise. (I-Cruise lahko naročite tudi posebej.)

Heavy Duty GCW control
Optimizira prestavljanje pri velikih masah kompozicije (85–180
ton).

Dodatne možnosti

Enhanced PTO Functions
Različne funkcije, ki olajšujejo uporabo odgona.

Enhanced Gear Selection Adjustment including kick-down
Omogoča prilagajanje izbiranja prestav z gumbi na prestavni ročici, med speljevanjem in pri vožnji v samodejnem režimu. Funkcija Kick-down izbere prestavo nižje, kjer je pospeševanje najhitrejše.

Enhanced performance – Bad roads
Različne funkcije, ki prilagajajo prestavljanje in pomagajo pri speljevanju ter vožnji na slabih in hribovitih cestah.

Powertronic

Popolnoma samodejni planetni menjalnik s pretvornikom navora in hladilnikom olja. Odpravlja prekinitev dovoda moči med prestavljanjem. Powertronic je lahko tovarniško opremljen z odgonom, retarderjem in črpalko za zasilno napajanje servoojačevalnika volana.

Powertronic

Tip Najvišja prestava Navor motorja (Nm) Največja dovoljena skupna masa (ton)
PT2106 Neposredna 2100 44
PT2606 Neposredna 2600 60

Vozni programi, vgrajeni v Powertronic

Economy

Namenjen za optimalno porabo goriva. Menjalnik prestavlja v območju najgospodarnejših vrtljajev.

Zmogljivost

Uporabljate ga, kadar potrebujete veliko moči iz motorja. Navzgor in navzdol prestavlja pri višjih vrtljajih motorja.

Ročni menjalniki

Ročni menjalnik s 14 prestavami z delilnikom in preklopnikom območja z dvema prestavama za počasno vožnjo in dvanajstimi sinhroniziranimi prestavami za vožnjo naprej ter štirimi za vzvratno vožnjo. Hodi prestavne ročice so zaradi upravljanja prek kablov kratki in natančni, prestavna ročica pa se ne trese. Patentiran sistem sinhronizacije in servoojačanje zmanjšujeta sile, potrebne za prestavljanje. Menjalniki so lahko opremljeni s kompaktnim retarderjem, odgonom, črpalko za zasilno napajanje servoojačevalnika in hladilnikom olja.

Ročni menjalniki

Tip Najvišja prestava Navor motorja (Nm) Največja dovoljena skupna masa (ton)
VT2009B Neposredna 2000 60
VT2214B Neposredna 2200 100
VTO2214B Hitra 2200 100
VT2514B Neposredna 2500 100
VTO2514B Hitra 2500 100
VT2814B Neposredna 2800 100
VTO2814B Hitra 2800 100

Zadnje osi

Tip Os Gonilo Največji navor (Nm) Največja obremenitev osi/sklopa osi (ton) Največja dovoljena skupna masa (ton)
Enojna redukcija prenosa moči          
RSS1344C/D Enojna Hipoidno 2600 13 44
RSS1356 Enojna Hipoidno 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Enojna Hipoidno 3550 13 60
RTS2370A Tandem Hipoidno 3550 23 70
           
Dvojna redukcija moči          
RSH1365 Enojna Spiralno poševno 2400 13 65
RSH1370F Enojna Stožčasti zobniki s spiralnim ozobljenjem 3550 13 70
RTH2610F Tandem Stožčasti zobniki s spiralnim ozobljenjem 3550 26 100
RTH3210F Tandem Stožčasti zobniki s spiralnim ozobljenjem 3550 32 100
RTH3312 Tandem Stožčasti zobniki s spiralnim ozobljenjem 3550 33 120
           

Prestavna razmerja gnanih osi

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
* Za RSS1344D.

Kombinacije pogonskih sklopov

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Ročni menjalnik                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Gnane osi z enojno redukcijo moči                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Gnane osi z dvojno redukcijo moči                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Gnana sprednja os/menjalnik za distribucijo                
FAA11/FAA21/V2501TB

Odgoni

NA MOTORJU

PTER-DIN
Odgon, priključen na zadnji strani motorja, za neposreden pogon hidravlične črpalke.

PTER1400
Odgon, priključen na zadnji strani motorja, s prirobnico za hidravlično črpalko.

PTER100
Odgon, priključen na zadnji strani motorja, s prirobnico za hidravlično črpalko.

NA MENJALNIKU

PTR-F
Prirobnični priključek, nizki ali visoki vrtljaji.

PTR-FL/FH
Prirobnični priključek, nizki ali visoki vrtljaji.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Nizki/srednji/visoki vrtljaji, priključek po DIN za neposredno priključitev hidravlične črpalke.

PTRD-F
Visoki vrtljaji, prirobnični priključek za neposredni priklop pogonske gredi.

PTRD-D
Za visoke vrtljaje, z dvojnim pogonom. Priključek po DIN spredaj in zadaj za neposredni priklop hidravličnih črpalk.

PTRD-D1
Za visoke vrtljaje, z dvojnim pogonom. Prirobnični priključek zadaj in priključek po DIN spredaj.

PTRD-D2
Za visoke vrtljaje, dvojni pogon zadaj in enojni pogon spredaj. Dva prirobnična priključka zadaj in en priključek po DIN spredaj.  

Prenesi s spleta

Tehnični podatki pogonskega sklopa

Prenesite v svoj računalnik popolne tehnične podatke pogonskega sklopa (PDF).

Prenesi s spleta(PDF, 4.2 MB)
Poiščite pooblaščenega prodajalca

Podrobneje se seznanite z Volvom FMX

Izberite popolno tovorno vozilo za svoje potrebe. Vse to se dogaja pri pooblaščenem prodajalcu Volvo Trucks.

Poiščite pooblaščenega prodajalca