Kako menjalnik I-Shift z dvojno sklopko pomaga italijanskemu prevozniškemu podjetju Sartori prihraniti gorivo na zahtevnih gorskih cestah

Na hribovitih območjih severne Italije družinsko prevozniško podjetje Sartori Trasporti potrebuje vozila, ki združujejo visoko zmogljivost in nizko porabo goriva. Volvo FH z menjalnikom I-Shift z dvojno sklopko je očitno popolna rešitev.

Giorgio (levo), ustanovitelj podjetja Sartori Trasporti, ter sin Enrico (desno) in hči Cristiana z možem Federicom.

Ko je Giorgio Sartori, ustanovitelj podjetja Sartori, pred 50 leti začel s trikolesnim dostavnim vozilom, ga je naprej gnala strast do tovornih vozil. Kmalu je začel sodelovati s podjetji, ki so potrebovala prevoz strojnih delov in usnja. V tem času je zgradil močne poslovne vezi z najuglednejšimi italijanskimi in mednarodnimi znamkami iz sveta luksuznih usnjenih izdelkov.

Sartori Trasporti deluje v Italiji ter v glavnem vozi med Vicenzo, kjer je sedež podjetja, in Toskano, kamor dostavlja blago strankam.

Sartori Trasporti deluje v Italiji ter v glavnem vozi med Vicenzo, kjer je sedež podjetja, in Toskano, kamor dostavlja blago strankam.

Giorgio zdaj podjetje vodi skupaj s sinom Enricom, ki upravlja vozni park, vzdrževanje in logistiko, ter hčerjo Cristiano, ki skrbi za načrtovanje in administracijo. Tudi Cristianin mož Federico je zaposlen v podjetju. Družina veliko časa preživi na sedežu podjetja v Arzignanu.

„Družinsko podjetje prinaša veliko prednosti, zlasti če so družinski člani povezani tako kot mi. Seveda imamo tudi slabe trenutke, vendar jih vztrajno premagujemo brez večjih težav,“ pravi Giorgio Sartori.

V podjetju Sartori Trasporti se že vse od ustanovitve posvečajo kakovosti, natančnosti in točnosti. Kmalu po ustanovitvi so začeli uporabljati tovorna vozila Volvo. Danes imajo v voznem parku 29 tovornih vozil, od katerih jih je 16 znamke Volvo.

Precej vozimo po hribovitem terenu, zato potrebujemo zmogljiva vozila z nizko porabo goriva.

Zjutraj in zgodaj zvečer je na dvorišču družinskega podjetja Sartori zelo živahno, saj poteka pretovarjanje tovornih vozil.

Zjutraj in zgodaj zvečer je na dvorišču družinskega podjetja Sartori zelo živahno, saj poteka pretovarjanje tovornih vozil.

Vsak dan med šesto in osmo uro zjutraj ter ob koncu dneva na dvorišču podjetja Sartori stoji vrsta tovornih vozil in čaka na pretovarjanje. Vrtenje viličarjev, ki se od skladišča vozijo do kesonov čakajočih polpriklopnih vozil, spominja na let kolibrijev. Enrico in njegov svak Federico budno nadzirata to pretovarjanje, saj mora potekati brez zapletov.

„Vozila natovorimo že ob zori, saj morajo že zgodaj na pot, da razdaljo prevozijo v kar najkrajšem času in tako izpolnijo skladiščne zahteve strank. Nekateri vozniki vozijo samo ponoči: na pot odrinejo zvečer in so zjutraj na cilju.“

Enrico se podobno kot oče navdušuje nad tovornimi vozili in tehnologijo. Z največjim zanimanjem sledi novostim iz podjetja Volvo Trucks in je zelo zadovoljen z najnovejšo pridobitvijo, dvema voziloma Volvo FH z menjalnikom I-Shift z dvojno sklopko, ki sta se izkazali kot popolna izbira za vožnjo po toskanskih cestah. 

V podjetju Sartori Trasporti so pri uporabi menjalnika I-Shift z dvojno sklopko med vožnjo po hribovitem terenu opazili znatno nižjo porabo goriva. V takih razmerah se dvojna sklopka najbolje izkaže, saj omogoča hitro in tekoče prestavljanje brez izgube vrtljajev motorja.

V podjetju Sartori Trasporti so pri uporabi menjalnika I-Shift z dvojno sklopko med vožnjo po hribovitem terenu opazili znatno nižjo porabo goriva. V takih razmerah se dvojna sklopka najbolje izkaže, saj omogoča hitro in tekoče prestavljanje brez izgube vrtljajev motorja.

 

„Zame predstavlja zmogljivost 50 odstotkov prihodka od vozila. Seveda je to povezano z ustrezno porabo goriva. Precej vozimo po hribovitem terenu, zato potrebujemo zmogljiva vozila z nizko porabo goriva. Ocenjujemo, da z najnovejšim menjalnikom z dvojno sklopko porabimo tri odstotke manj goriva kot s prejšnjim!“

V dejanskih številkah to pomeni, da tovorna vozila z dvojno sklopko, ki prevozijo 150.000 kilometrov, podjetju Sartori Trasporti ob koncu leta privarčujejo 2.500 evrov stroškov za dizelsko gorivo. Podjetju to prinaša še druge prednosti. 

Tovorna vozila podjetja Sartori Trasporti na leto prevozijo povprečno 150.000 kilometrov. V podjetju ocenjujejo, da z menjalnikom I-Shift z dvojno sklopko pri vsakem tovornem vozilu na leto privarčujejo 2.500 evrov pri stroških goriva.

Tovorna vozila podjetja Sartori Trasporti na leto prevozijo povprečno 150.000 kilometrov. V podjetju ocenjujejo, da z menjalnikom I-Shift z dvojno sklopko pri vsakem tovornem vozilu na leto privarčujejo 2.500 evrov pri stroških goriva.

 

„Že po šestih mesecih ocenjujemo dodatne prihranke pri vseh pogonskih sklopih, povprečna hitrost se je nekoliko povišala in obraba pnevmatik se je zmanjšala – vse to zaradi enakomernega navora motorja. Ravno preizkušamo pnevmatike, s katerimi lahko prevozimo tudi 400.000 kilometrov,“ pojasni Enrico.

Sartorijevi trenutno odlično poslujejo, vendar je družinsko podjetje preživljalo tudi hude čase, zlasti med gospodarsko krizo, ki je Italijo prizadela pred nekaj leti. Na srečo je podjetje imelo svoja skladišča in jim ni bilo treba plačevati najemnine. Skupaj s strankami so se uspešno prebili skozi težavno obdobje.

Oče Giorgio na gradbišču nove upravne stavbe.

Oče Giorgio na gradbišču nove upravne stavbe.

„Naše finančne težave so bile povezane z njihovimi, zato smo sodelovali. Poslovna vez z mnogimi sega že daleč v zgodovino podjetja, saj so začeli sodelovati še z očetom. Nastal je uspešen krog in porodila se je ključna zamisel o medsebojni pomoči,“ opisuje Cristiana Sartori.

Danes je finančna kriza le še daljni spomin in družinsko podjetje ima vse, kar potrebuje za rast. Družina Sartori že vlaga v prihodnost, saj le streljaj iz Arzignana gradi novo upravno stavbo, kjer bosta združeni podjetji Sartori Trasporti in Velo Trans SRL, podjetje, ki je v 51-odstotni lasti podjetja družine Sartori.

„Zdaj bosta podjetji združeno delovali na več kot 10.000 kvadratnih metrih, kar bo olajšalo delo, optimiziralo prostor in vire ter še izboljšalo storitve. Selitev načrtujemo za naslednjo pomlad,“ zadovoljno razlaga Giorgio Sartori.

SARTORI TRASPORTI SRL

Ustanovitev: 1966.
Lastništvo: Giorgio Sartori. Družina Sartori ima v lasti še 51-odstotni delež prevozniškega podjetja Velo Trans SRL.
Sedež: Arzignano v pokrajini Vicenza.
Število zaposlenih: 36 (vključno z vozniki).
Dejavnost: prevoz blaga, zlasti usnjenih izdelkov, kemijskih izdelkov, tekstila in strojev. Podjetje je leta 1996 prejelo certifikat UNI EN ISO 9001:2008.
Število tovornih vozil Volvo: 16.
Oprema: Vsi vlačilci Volvo najnovejše generacije so opremljeni z menjalniki I-Shift z dvojno sklopko, kabinami z dvojnim ležiščem in naprednimi funkcijami (Volvovim dinamičnim krmilnim sistemom, sistemom podpore za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in opozorilom pred trkom z zaviranjem v sili).
Poraba goriva: 35 litrov na 100 kilometrov na vožnjah do Toskane – 28 litrov na 100 kilometrov na vožnjah do Kampanije.
Trg: Sartori Trasporti deluje v Italiji ter v glavnem vozi med Vicenzo, kjer je sedež podjetja, in Toskano, kamor dostavlja blago strankam. Ker podjetje prevaža tudi kemikalije za obdelavo usnja v tovarnah, njihova tovorna vozila skoraj nikoli ne vozijo prazna.