Premikanje mej

Nova modela tovornih vozil Volvo VNL in VNR sta opremljena z najnovejšo tehnologijo in voznim udobjem. Proizvodnja poteka v obratu, ki postavlja merila za varstvo okolja.

V obratu NRV

S proizvodnjo novih modelov Volvo VNL in VNR so v obratu NRV uspeli zmanjšati izpust hlapljivih organskih spojin (VOC) za več kot 50 odstotkov.

Patrick Collignon

V času, ko to pišemo, je Patrick Collignon podpredsednik pri Group Trucks Operations za ZDA, vendar je od objave zapisa prevzel nov položaj v skupini Volvo.

V zadnjih petnajstih letih je Volvov obrat New River Valley (NRV) postal model za energetsko učinkovitost in odgovorno ravnanje z odpadki. Stranke podjetja Volvo Trucks so to opazile, zlasti tiste, ki varstvo okolja v svojem podjetju postavljajo na prvo mesto.

„V prizadevanju za uspeh prevozniških rešitev se osredotočamo na učinkovitost in trajnost,” pravi Patrick Collignon, podpredsednik pri Group Trucks Operations za proizvodnjo v Severni Ameriki in nekdanji direktor NRV. „To je torej razlog, da je varstvo okolja vključeno v naše poslovodne modele in odločitve.”

Okoljevarstvena pot obrata NRV se je začela, ko je skupina zaposlenih določila in ocenila vse tokove tekočih in trdnih odpadkov v delovanju obrata. Druge zaposlene so spodbudili k recikliranju čim več odpadkov, da bi zmanjšali količino odpadkov, odvrženih na bližnjih odlagališčih.

Proizvodnja v obratu NRV

Leta 2014 so v obratu NRV dosegli enega najvišje postavljenih ciljev doslej: preklopili so na električno energijo brez ogljikovih izpustov.



Kosovni odpadki, denimo karton in plastične mase, se stisnejo v bale na mestu samem, še preden se pošljejo v reciklažo. Zbiranje bioloških odpadkov poteka na več mestih obrata in gostinski lokali so začeli uporabljati razgradljive krožnike, skodelice in pribor. V proizvodnji reciklažni material uspešno ločujejo v 22 različnih reciklažnih tokov. Lakirniška čistilna topila se zberejo, destilirajo in obnovijo na prvotno specifikacijo ter ponovno uporabijo v lakirnici.

Leta 2009 je vodstvo obrata NRV dvignilo standard.

„V prvi vrsti smo si prizadevali zmanjšati okoljski odtis, zato smo v tistem letu začeli lov na energijo,” pravi Collignon. „Najboljša je energija, ki je ne potrebuješ. Zabavno je bilo vabiti ljudi k sodelovanju.”

Solarni moduli

Solarni moduli ob dovozu do glavnega vhoda v obrat NRV.



Zaposleni so poslali več sto zamisli za varčevanje energije – vse od preprostih predlogov, denimo ugašanja luči v avtomatih za hrano in pijačo, do optimizacije proizvodnih postopkov. Ob dovozu do glavnega vhoda so bili postavljeni solarni moduli. Nova strešna okna so zmanjšala potrebo po umetni svetlobi. V gostinske lokale in garderobe so namestili bojlerje na sončno energijo.

Te in druge rešitve so obratu NRV kot prvemu v ZDA prinesle certifikata vodilnih svetovnih in nacionalnih agencij za varstvo okolja: standard ISO 50001 in platinasto priznanje po programu Superior Energy Performance ameriškega ministrstva za energijo.

Obrat NRV ne varčuje le energije, temveč je tudi objekt brez odpadkov, ki se neobdelani odvržejo na odlagališču. To pomeni, da se vsi proizvodni odpadki reciklirajo, kompostirajo ali pretvorijo v električno energijo.

Leta 2014 so v obratu dosegli enega najvišje postavljenih ciljev doslej: preklopili so na električno energijo brez ogljikovih izpustov. Obrat napajajo plinske elektrarne na 13 bližnjih odlagališčih odpadkov.

Tabla za zamisli

V obratu NRV se – skladno s kulturo stalnega izpopolnjevanja – v iskanju zamisli za varčevanje energije obračajo na zaposlene.

Poleg kabine se pobarva tudi majhna kovinska plošča, ki je pomemben del preverjanja kakovosti. Ko je lakiranje končano, gre plošča v laboratorij za barve, kjer se vstavi v spektrofotometer in primerja z originalno barvo v glavni zbirki podatkov. Ker so si različne barve in odtenki podobni, lahko človeško oko hitro prezre majhne spremembe. Če spektrofotometer ne zazna neujemanja, se kabina vrne na linijo, kjer se polakira.

„Moramo biti pripravljeni premikati meje mogočega,” pravi Collignon. „Hkrati moramo upoštevati finančni učinek in se zavedati, da ni univerzalnih rešitev.”

Želja po večji učinkovitosti v obratu NRV se pozna tudi v proizvodnji. Še tik pred proizvodnjo novih modelov VNL in VNR so v obratu investirali v naprednejšo tehnologijo prestrezanja odvečne barve, ki ne zahteva vode in porabi 60 odstotkov manj energije od prejšnjega postopka. Apnenec v prahu prestreže presežek, zato ni potrebe po obdelavi lakirniškega mulja, odpadni apnenec pa se uporabi v proizvodnji cementa. 

Z novo lakirnico in spremembami so v obratu izpust hlapljivih organskih spojin (VOC) na tovorno vozilo zmanjšali za več kot 50 odstotkov. V novo lakirnico so vgradili tudi nove lakirne tehnologije, ki še zmanjšajo količino porabljene barve na kabino.

V proizvodnji z najnovejšimi, naprednimi postopki prihranijo čas in energijo. Karoserijska linija je bogatejša za več kot 50 novih robotov in v obratu so nadgradili tridimenzionalno tiskanje, ki dele proizvaja hitreje od standardnega strojnega postopka.

„Energetski izziv je večplasten,” pravi Collignon. „Po eni strani je treba upoštevati človeško vedenje, denimo ugašanje luči ob zapuščanju prostora ali puščanje tovornega vozila v prostem teku samo kratek čas. Po drugi strani je treba preučiti proizvodne postopke v obratu. Več glav se ukvarja s postopkom, več pogledov bo izpostavljenih in lažje bo najti rešitve.”

Če želiš narediti velik premik v skrbi za okolje, potrebuješ dobro vodstveno podporo, prave sisteme in tehnologijo ter popolno sodelovanje uprave.

Patrick Collignon,

Group Trucks Operations US

Da bi v obratu še naprej zmanjševali porabo energije, so se leta 2011 pridružili programu Save Energy Now ameriškega ministrstva za energijo. Cilj je bil 25-odstotno zmanjšanje porabe energije v desetih letih in v obratu NRV so ga presegli že po letu dni.

Danes se zaposleni osredotočajo na nove okoljevarstvene cilje. Iščejo vir obnovljive energije, ki bi nadomestil zemeljski plin, ki ga trenutno uporabljajo za ogrevanje. Iščejo tudi načine, da bi energijo proizvajali na mestu samem in prihranili stroške zanjo.

„Če želiš narediti velik premik v skrbi za okolje, potrebuješ dobro vodstveno podporo, prave sisteme in tehnologijo ter popolno sodelovanje uprave,” pojasnjuje Collignon. „Ponosen sem na dosežke in že komaj čakam naslednji veliki uspeh.“

Uredniška opomba: 1. oktobra je bila vzpostavljena nova proizvodna struktura v Severni Ameriki za spodbujanje prožnosti in prilagodljivosti na podlagi lokalnih potreb. Franky Marchand, podpredsednik obrata New River Valley, bo podrejen skupini za izvršno upravljanje GTO in izvršnemu podpredsedniku Janu Ohlssonu. Patrick Collignon (na sliki) bo prevzel nov položaj v skupini Volvo.

Obrat New River Valley

Recikliranje

Obrat NRV je zdaj objekt brez odpadkov, ki se neobdelani odvržejo na odlagališču. To pomeni, da se vsi proizvodni odpadki reciklirajo, kompostirajo ali pretvorijo v električno energijo.

Proizvaja modele VNL, VNR, VNX, VHD in VAH.
2.400 zaposlenih.
149.000 kvadratnih metrov pokritih površin.
Električna energija brez ogljikovih izpustov od leta 2014.
Brez neobdelanih odpadkov od leta 2013.

Povezana vsebina

Proizvodnja kabine Volvovega tovornega vozila

V obratu Volvo Trucks v Tuveju blizu Göteborga na liniji za kabino v šestih urah sestavijo približno 900 delov in rezultat je popolnoma opremljena kabina Volvovega tovornega vozila....

Kjer se rojevajo motorji

Obiščite Volvov obrat za motorje v švedskem mestu Skövde, kjer se proizvajajo vsi motorji, in spoznajte inženirje, odgovorne za tehnologijo Euro 6....

Filtriraj članke

5 true 5