Proizvodnja kabine Volvovega tovornega vozila

V obratu Volvo Trucks v Tuveju blizu Göteborga na liniji za kabino v šestih urah sestavijo približno 900 delov in rezultat je popolnoma opremljena kabina Volvovega tovornega vozila.

Končni pregled kabine na proizvodni liniji

Na koncu proizvodne linije za kabino svetle luči osvetlijo dokončano kabino, da delavci preverijo lak in končno obdelavo karoserije.

Paulina Lundgren

Paulina Lundgren, vodja projektiranja proizvodnje za opremo kabine

Ključ do uspeha je zelo dobro organiziran postopek, v katerem sta vsaka najmanjša podrobnost in vsako dejanje oblikovana za največjo hitrost, natančnost in učinkovitost.

„Usklajenost je zelo pomembna,“ pravi Paulina Lundgren, vodja projektiranja proizvodnje za opremo kabine. „Vse mora potekati gladko: tehnične rešitve, načrtovanje proizvodnje, dobava materiala in delo delavcev. Vse mora biti popolno.“

Proizvodnja se začne pri goli lupini kabine, ki je proizvedena in polakirana v obratu Volvo Trucks za kabine v kraju Umeå na severu Švedske, nato pa jo z vlakom prepeljejo do obrata Tuve v Göteborgu. Delavci odstranijo armaturno ploščo in sprednji pokrov, da kabino pripravijo za glavno proizvodno linijo. Kabina potuje na glavno proizvodno linijo, po kateri se premika s hitrostjo enega metra na minuto.

Kabina potuje mimo 56 različnih delovnih postaj, na katerih imajo delavci v povprečju na voljo 5 minut in pol, da dokončajo nalogo, preden se kabina pomakne do naslednje postaje. Vsaka delovna postaja je skrbno zasnovana, da zagotavlja največjo učinkovitost in hitrost, ter je priročno opremljena z vsemi potrebnimi orodji in deli. Tudi za varnost in ergonomijo je poskrbljeno: delavci imajo na voljo številne dvižne pripomočke.

„Vse postaje so zasnovane tako, da jih lahko zasede kdor koli,“ pravi Paulina Lundgren.

Nameščanje vetrobranskega stekla

Dva robota na model Volvo FH nameščata vetrobransko, strešno in stranska stekla.

 

Proizvodna linija ima obliko ribje kosti: z glavno linijo po sredini in manjšimi predproizvodnimi linijami za večje module ob straneh. Za armaturno ploščo so celo predproizvodne linije za predproizvodnjo: posamezni sestavni deli se sestavljajo v majhne module, ki se nato sestavijo v celovito armaturno ploščo, ta pa se vstavi neposredno v kabino na glavni liniji.

Vse mora potekati gladko: tehnične rešitve, načrtovanje proizvodnje, dobava materiala in delo delavcev. Vse mora biti popolno.

Paulina Lundgren

Vodja projektiranja proizvodnje za opremo kabine

Nameščanje strešnega okna

Vsak robot je umerjen za nameščanje stekla z natančnostjo do 0,1 milimetra.

Povprečno kabino sestavlja od 750 do 900 delov. Obstaja približno 3.500 številk delov in ob toliko različnih specifikacijah je tako rekoč vsaka kabina edinstvena. Postopek je zelo kompleksen in omejuje nevarnost človeške napake. Za zagotavljanje pravilne izbire sestavnih delov za kabino se uporablja sistem luči, ki označujejo dele, potrebne za naslednjo kabino. Ko komisionar zbere vse dele in jih premakne do glavne linije, pritisne gumb za naslednje zaporedje luči.

Večina delov se namesti ročno. Uporabljata se tudi dva robota, ki na kabino modela Volvo FH nameščata vetrobransko, strešno in stranska stekla. Vsak robot s priseski dvigne steklo in ga previdno zavrti pod odmernikom lepila. Tipala okoli kabine zagotavljajo, da je v pravilnem položaju za robotske roke. Vsak robot je programiran tako, da točno ve, kateri model kabine mora biti na liniji v danem trenutku, in je umerjen za nameščenje stekla z natančnostjo do 0,1 milimetra.

Na končnih postajah delavci preskusijo vse kontrolne funkcije. Svetle luči osvetlijo kabino, da lahko delavci preverijo lak in končno obdelavo karoserije. Kabina nato potuje do linije za šasijo, na kateri jo povežejo s šasijo in pogonskim sklopom.

Kabine na proizvodni liniji

Proizvodnja kabine – Tuve

  • 3.500 delov za proizvodnjo kabine.
  • 240 delavcev dela na proizvodni liniji kabine.
  • 56 delovnih postaj na proizvodni liniji za kabino.
  • 5,5 minute je povprečen čas, ki ga ima na voljo delavec posamezne postaje za dokončanje naloge.
  • 6 ur traja potovanje kabine od začetka do konca proizvodne linije.
  • 120 kabin na dan povprečno proizvedejo v Tuveju.

Povezana vsebina

Kjer se rojevajo motorji

Obiščite Volvov obrat za motorje v švedskem mestu Skövde, kjer se proizvajajo vsi motorji, in spoznajte inženirje, odgovorne za tehnologijo Euro 6....

Enominutni videoposnetek o prostoru v kabini

Z izboljšavami Volvovih kabin v zadnjih letih se je notranjost Volva FH povečala za en kubični meter. Notranjost je zato prostornejša in zračnejša, pa tudi odlagalnih prostorov je za 300 litrov več....

Enominutni videoposnetek o vidljivosti

Omejena vidljivost v prometu ogroža varnost voznikov in drugih udeležencev. Zato so kabine Volvovih tovornih vozil zasnovane tako, da kar najmanj motijo voznika in zagotavljajo najboljšo vidljivost. Kabine odlikujejo zelo velika okna, vitka oblika ...

Filtriraj članke

5 true 5