Prednosti Volvovega dinamičnega krmilnega sistema za voznike

Popolna stabilnost pri visokih hitrostih, popoln nadzor pri nizkih hitrostih ter znatno zmanjšanje obremenitve mišic in sklepov. Revolucionarni Volvov dinamični krmilni sistem (VDS), ki je bil predstavljen leta 2013, je občutno spremenil slog vožnje prenekaterega voznika.

VDS v tovornem vozilu

Volvov dinamični krmilni sistem (VDS) olajša krmiljenje in zmanjša naprezanje za 20 do 30 odstotkov.

1. Krmilni drog
Ta je predelan tako, da je lahko vanj vgrajena nova oprema.

2. Krmilna enota
Krmilna enota zbira in obdeluje podatke o gibanju tovornega vozila, denimo o hitrosti vožnje. Enota nato pošlje signale v električni motor, ki popravi silo pri krmiljenju, ki jo čuti voznik.

3. Hidravlični krmilni sistem
Električni motor suka torzijski drog hidravličnega krmilnega sistema. Bolj je torzijski drog zasukan, bolj je hidravlični ventil odprt, zato povečuje vpliv hidravličnega servosistema.

4. Električni motor
Elektronsko krmiljeni motor je nameščen na vrhu krmilnega droga in skupaj tvorita utečen dvojec. Sistem preverja motor 2.000-krat na sekundo in s tem uravnava moč na krmilni mehanizem; največji izhodni navor motorja je 25 Nm.

5. Notranje tipalo
Notranje tipalo je vgrajeno v notranjosti električnega motorja ter meri kot in voznikov navor. S temi podatki sistem zagotavlja kar najbolj odzivno krmiljenje.

6. Zunanja tipala
Tovorno vozilo se odziva na podatke, ki jih zbirajo različna tipala, razporejena po vozilu, in skupaj natančno opisujejo vozne razmere.

Rezultati in prednosti

Manj motenj zaradi cestišča
Sistem VDS samodejno izravnava nepravilnosti cestišča ter zmanjšuje tresljaje in neželene premike volana.

Lahkotnejše krmiljenje
Pri nižjih hitrostih je krmiljenje lahkotnejše za 75 odstotkov. Voznik varneje in bolj sproščeno obvladuje ostre zavoje, krožišča in druge zahtevne manevre.

Boljša smerna stabilnost
Tovorno vozilo pri višjih hitrostih ohranja smerno stabilnost, tudi če cestišče ni ravno, in voznik lažje obvladuje odstopanja iz smeri. To je pomemben varnostni vidik med vožnjo po avtocesti.

Preprostejša vzvratna vožnja
Med vožnjo se volan samodejno vrne v nevtralni položaj, ko voznik sprosti oprijem volana. To deluje tudi med vzvratno vožnjo, zato je manevriranje lažje.

Manj naprezanja
Sistem VDS zmanjša naprezanje za 20 do 30 odstotkov, pri nekaterih manevrih pa tudi za 70 odstotkov*. Na ta način preprečuje trajne telesne okvare zaradi stalnih fizičnih obremenitev in lahko podaljša poklicno pot voznikov.

Varnejša vožnja
Sistem izravnava cestne nepravilnosti, zato je vožnja bolj sproščena in voznik manj utrujen. To izboljša varnost na cesti.

* Študijo je izvedel raziskovalni inštitut VTI (švedski nacionalni raziskovalni inštitut za ceste in prevoz).

Povezana vsebina

Enominutni videoposnetek o Volvovem dinamičnem krmilnem sistemu

Volvov dinamični krmilni sistem je še ena Volvova tehnična inovacija, ki ji na svetu ni para. Sistem omogoča lahkotno in natančno krmiljenje pri nizkih hitrostih ter razbremeni voznikove roke in ramena. Varnost je boljša in tveganje poklicnih poškodb ...

Pravi občutek – razvoj sistema IFS

Naloga je bila opredeljena jasno: razviti sistem vzmetenja, ki bo postavil Volvove tovornjake na prvo mesto na svetu glede voznih lastnosti in udobja. Uresničitev tega cilja pa je bila precejšen izziv....

Prestavljanje v nižje prestave

Predstavljen je bil nov član družine I-Shift: I-Shift s prestavami za počasno vožnjo. Nove prestave omogočajo speljevanje z mesta s tovori do 325 ton....

Filtriraj članke

5 true 5