S prestavami za počasno vožnjo skozi zaledenelo gozdnato pokrajino

Zaledenele, ozke in strme ceste ter skupna masa 76 ton. Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo. Saku Simpanen in sodelavci vozijo tovorno vozilo Volvo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo, ki je kos hribovitim cestam in slabim razmeram.

Saku Simpanen v tovornem vozilu po zaledeneli gozdni cesti na Finskem

Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo.

Smo sredi zime in snežna odeja na drevju lomi veje; kratko dnevno svetlobo izpodriva stalen polmrak. Žarometi na vozilu Volvo FH16, s katerim v podjetju Kuljetus S. Simpanen prevažajo hlodovino, utirajo pot skozi meglico in zasneženo gozdnato pokrajino.

Še globlje v gozdu so ceste tako ozke, da niti niso poimenovane. Nekatere so spolzke kot drsališče. V rednih presledkih ob cesti so preže za lovljenje losov. V zimskem času so losi redni obiskovalci tega območja, trenutno pa se skrivajo v gozdu.

Volvo FH16 med vožnjo po zaledeneli cesti

Nekatere ceste, po katerih vozi Saku Simpanen, so tako ozke, da niti niso poimenovane.

Saku v računalniku vozila preveri naslednjo postajo za natovarjanje. To je danes njegova druga vožnja, že ob zori je namreč raztovoril hlodovino na žagi v kraju Keitele v Severni Savoniji, okrožju osrednje Finske. Saku se vozi po cestah te pokrajine že od desetega leta starosti, zato pozna vsak klanec in ovinek. Kot mlad fant je spremljal očeta v Volvovem tovornem vozilu in že v osnovni šoli je vedel, da bo šel po očetovih stopinjah. V družinskem podjetju se je zaposlil leta 1998 in vodenje prevzel leta 2006.

„Vožnja in tovorna vozila so moja strast. To imam najbrž že v krvi. Oče Seppo je bil lastnik prevozniškega podjetja, zato mi je bilo samoumevno, da bom šel po njegovih stopinjah,“ pojasnjuje.

Finski prevoznik Saku Simpanen

Saku Simpanen se vozi po cestah te pokrajine že od desetega leta starosti, zato pozna vsak klanec in ovinek.

Z ženo Jaano-Riitto sta lastnika podjetja Kuljetus S. Simpanen, ki je specializirano za prevažanje hlodovine. Par sta že 20 let, poslovna partnerja pa skoraj deset let. Saku je direktor in voznik, Jaana-Riitta pa vodi finance in načrtuje prevoze. V podjetju je zaposlenih še pet voznikov.

Sakujevo najnovejše vozilo Volvo FH16 je opremljeno z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo, ki izboljšuje speljevanje v zahtevnih razmerah. Velik poudarek na podrobnostih je prisoten tudi drugod po tovornem vozilu. Vlačilec in priklopnik imata zračno vzmetenje, stranski nosilci, ki zadržujejo hlodovino, so avtomatizirani in daljinsko vodeni, dvigalo je mogoče upravljati iz ogrevane kabine. Nameščena je še podletna zaščita, ki na Finskem za tovorna vozila za prevažanje hlodovine ni obvezna.

„Lahko bi rekel, da imam skoraj popolno tovorno vozilo za prevažanje hlodovine. Če je bog ustvaril boljšega, ga je gotovo obdržal zase,“ pravi Saku v smehu.

Po njegovem mnenju je ena največjih prednosti prestav za počasno vožnjo ta, da je z njimi vedno mogoče speljati, tudi če gre za težek tovor. „Vzvratna prestava je vsaj tako dobra kot prestave za vožnjo naprej. Omogoča natančno in nadzorovano vzvratno vožnjo in zavijanje.“ 

Lahko bi rekel, da imam skoraj popolno tovorno vozilo za prevažanje hlodovine. Če je bog ustvaril boljšega, ga je gotovo obdržal zase.

Saku Simpanen, lastnik podjetja Kuljetus S. Simpanen

Prestave za počasno vožnjo so samo en razlog od mnogih, zaradi katerih Saku želi ostati v koraku s tehničnim razvojem v panogi. Ko so na Finskem leta 2013 največjo dovoljeno maso za kompozicije dvignili na 76 ton, je bilo njegovo Volvovo tovorno vozilo med prvimi v državi, ki je bilo pregledano glede predelav skladno z novo dovoljeno maso.

 

Natovarjanje hlodovine v finskem gozdu

Vlačilec in priklopnik imata zračno vzmetenje, stranski nosilci, ki zadržujejo hlodovino, so avtomatizirani in daljinsko vodeni, dvigalo je mogoče upravljati iz ogrevane kabine.

Kup hlodovine

Preden se začne dejanska proizvodnja, se hlodi izmerijo ter razvrstijo po dolžini in debelini.

„Želim napredovati in razvijati nove stvari. Za to potrebujem močno podporo, denimo zanesljiva tovorna vozila, nadgradnjo in dvigala. Skoraj 50 let sodelovanja z Volvom je pripomoglo k našemu uspehu,“ še poudarja.

Po 15 minutah vožnje po vijugastih gozdnih cestah je Saku blizu točke za natovarjanje. Tako daleč je že, da povratna pot sploh ni prikazana na zemljevidu. Ko vozilo Volvo FH16 parkira blizu križišča, na tla postavi varnostni trikotnik, da opozori druge udeležence v prometu, da je pred njimi tovorno vozilo s hlodovino. To je nujno, saj so ceste tako ozke, da se vozila ne morejo umakniti in niti jih ni mogoče obvoziti.

Na križišču v obliki črke T Saku posipa mešanico soli in peska. Z vozilom Volvo FH16 premaga klanec in se spusti do obračališča. Obrne vozilo in ustavi ob visokem kupu hlodov. Spleza iz kabine tovornega vozila in stopi v kabino dvigala ter spusti oporne noge.

Skoraj 50 let sodelovanja z Volvom je pripomoglo k našemu uspehu.

Saku Simpanen, lastnik podjetja Kuljetus S. Simpanen

Grabež dvigala je podaljšek Sakujevih rok. Po potrebi poravna borove hlode, tako da jih dvigne pokonci in z enim koncem svežnja potolče ob tla. Najprej natovori vlačilec in nato še priklopnik. Natovorjena hlodovina je zavarovana s samodejnimi stranskimi nosilci. Ko je na priklopniku natovorjen prvi kup, ga hidravlični valj pomakne nazaj.

Ko sta vlačilec in priklopnik polno natovorjena, Simpanen sede za volan. Menjalnik I-Shift samodejno preklopi v prestave za počasno vožnjo, ko zazna težek tovor – v takih razmerah se prestave za počasno vožnjo najbolje izkažejo in Volvo FH16 kljub 76 tonam enakomerno napreduje do vrha klanca.

Raztovarjanje hlodovine na žagi

„Ker večinoma vozimo po ozkih gozdnih cestah hribovitega sveta, potrebujemo veliko moči. Volvo s prestavami za počasno vožnjo ponuja dober celosten paket za prevažanje lesa ter izpolnjuje vsa naša merila: moč, udobno vožnjo in varnost.“

Saku se vrača po znani poti do žage v kraju Keitele, oddaljenem 20 kilometrov. Pri žagi se bo postavil v vrsto, da bo lahko raztovoril hlode na širok tekoči trak. Podjetje Kuljetus S. Simpanen največ hlodovine prevaža za to žago, tovorna vozila podjetja se v povprečju na žagi oglasijo desetkrat na dan. Manevrski čas za dostavo na žagi je samo 20 minut. 

Preden se začne dejanska proizvodnja, se hlodi izmerijo ter razvrstijo po dolžini in debelini. Delavci žage z viličarji prepeljejo razvrščene hlode do kupov za skladiščenje. V tem času je Saku že na poti, da natovori naslednji tovor. S to hitrostjo lahko do konca izmene natovori še tri tovore.

Kuljetus S. Simpanen Oy

Sedež: Säviä v osrednji Finski.
Zgodovina: Seppo Simpanen je podjetje ustanovil leta 1968.
Zdajšnja lastnika: Saku in Jaana-Riitta Simpanen, od leta 2006.
Osebje: dva lastnika in pet voznikov.
Panoga: prevažanje hlodovine na območju Severne Savonije.

Vozni park:

• Volvo FH16 750 8x4 tridem, model 2016.
• Volvo FH16 750 8x4 tridem, model 2014.
• Volvo FH16 750 8x4 tridem, model 2013.
• Pet tovornih vozil za hlodovino prek podizvajalske mreže, tri vozila so znamke Volvo.
• Druge storitve Volvo Trucks: Dynafleet, zlata pogodba, udeležba na izobraževanju Volvo Trucks za voznike.
Glavne stranke: UPM in Keitele Forest.

Povezana vsebina

90-tonsko tovorno vozilo ob polarnem krogu na Švedskem

Daleč na severu Švedske, zelo blizu polarnega kroga, kjer temperatura pade tudi do –40 stopinj Celzija, vozi 90-tonska kompozicija s hlodovino v skrajnih razmerah. ...

175-tonski cestni vlak skozi avstralsko divjino

V avstralski divjini 52-letna babica sedi za volanom cestnega vlaka z vlačilcem Volvo FH 16 Tri Drive 8x6 in največjo dovoljeno skupno maso 175 ton. Za seboj ima štiri priklopnike, pred seboj pa dolg in vroč dan na cesti. Maxine Taylor, hči in vdova ...

Enominutni videoposnetek o menjalniku I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Volvov I-Shift s prestavami za počasno vožnjo omogoča speljevanje z mesta s tovorom do 325 ton. Omogoča tudi vožnjo s hitrostjo 0,5 km/h, ki vozniku olajša natančno manevriranje....

Filtriraj članke

5 true 5