Prestavljanje v nižje prestave

Predstavljen je bil nov član družine I-Shift: I-Shift s prestavami za počasno vožnjo. Nove prestave omogočajo speljevanje z mesta s tovori do 325 ton.

Deli menjalnika I-Shift od blizu

Številni novi deli novega modela I-Shift so narejeni iz zelo trdnih materialov.

Testni voznik Jonas Lundmark

Prevoznik in preskusni voznik Jonas Lundmark je z novim menjalnikom I-Shift prevozil že več kot 250.000 kilometrov.

Visoka sezona za voznike hlodovine na severu Švedske se začne, ko zamrznejo tla. Mraz zna biti strupen, vse do 30 °C pod ničlo, vendar zamrznjena tla olajšujejo manevriranje na gozdnih cestah. Pomlad in jesen sta večja izziva. V dežju in na mokri podlagi je manevriranje s 24 metrov dolgim tovornjakom precej težavno.

„Vremenske razmere so za nas največji izziv. Ko je v gozdovih veliko moče, moramo pogosto voziti po ozkih cestah in imamo omejene možnosti manevriranja,“ pravi voznik Jonas Lundmark, ki je pravkar končal natovarjanje tovornjaka.

Poln tovornjak tehta 64 ton in ni si težko predstavljati, da zna biti speljevanje s tako težo globoko v švedskih gozdovih težavna naloga. Jonas se vzpne v kabino in prestavi novi Volvov I-Shift s prestavami za počasno vožnjo v najnižjo prestavo. Še rahel dotik stopalke plina in tovornjak počasi spelje.

„Novi I-Shift mi zagotavlja dve prestavi za počasno vožnjo, ki sta neprecenljivi pri speljevanju s težkim tovornjakom v neugodnih razmerah,“ pravi Jonas.

Novi I-Shift mi zagotavlja dve prestavi za počasno vožnjo, ki sta neprecenljivi pri speljevanju s težkim tovorom v neugodnih razmerah.

Jonas Lundmark,

voznik tovornega vozila za hlodovino

Je eden od testnih voznikov, ki zadnjih 18 mesecev na terenu testirajo novi menjalnik.

„Z menjalnikom smo prevozili že 250.000 kilometrov in ves čas deluje brezhibno.“

Prestavno razmerje nižje od dveh prestav za počasno vožnjo znaša 32 : 1, torej dvakrat manj kot pri običajnem menjalniku I-Shift. Jonasov menjalnik ima tudi dve vzvratni prestavi, od katerih ima nižja prestavno razmerje 37 : 1. 

 

Natovarjanje hlodovine v finskem gozdu

Več kot 40 testnih vozil z vsega sveta sodeluje pri testiranju novega menjalnika – na terenih od globokih švedskih gozdov do visokih južnoameriških Andov.

Terenski preskus na Švedskem

Novi I-Shift omogoča speljevanje polno natovorjenega tovornega vozila z mesta že z rahlim pritiskom stopalke.

Včasih, denimo na slabih cestah ali na določenem terenu, mi zelo prav prideta tudi vzvratni prestavi. Omogočata mi take vzvratne manevre s težkimi tovori, kakršni doslej sploh niso bili mogoči,“ pravi Jonas.

Neredko mora Jonas natovoriti hlodovino na tovornjak na klancu na slabi gozdni cesti. Ko je vozil še tovornjak s standardnim menjalnikom I-Shift, je moral v takih razmerah uporabiti funkcijo sunkovitega speljevanja.

„Na strmem klancu ali neravnem terenu je speljevanje z močjo edina možnost. Motor je treba spraviti v sorazmerno visoke vrtljaje in ročno sprostiti sklopko. To običajno deluje, vendar povzroča večjo obrabo pogonskega sklopa, rado pa se ti tudi pripeti, da se kolesa zavrtijo v prazno. Pri novem menjalniku moram samo izbrati pravo prestavo za speljevanje in speljati z občutkom, zato je tudi obraba pogonskega sklopa precej manjša,“ pojasni Jonas.

Več kot 40 testnih vozil z vsega sveta sodeluje pri testiranju novega menjalnika – na terenih od globokih švedskih gozdov do visokih južnoameriških Andov. Niklas Öberg je inženir, odgovoren za preskušanja, in hvaležen je za možnost sodelovanja s preskusnimi vozniki.

„Dejanski svet zna zastavljati mnogo zahtevnejše izzive kot naše simulacije v preskuševalnem laboratoriju, pa tudi komentarji preskusnih voznikov, kot je Jonas, so izredno dragoceni. V teh okoljih delajo vsak dan in vedo, katera oprema je res pomembna za učinkovitejše delo.”

Dejanski svet zna zastavljati mnogo zahtevnejše izzive kot naše simulacije v preskuševalnem laboratoriju, pa tudi komentarji preskusnih voznikov, kot je Jonas, so izredno dragoceni.

Niklas Öberg

Preskuševalni inženir pri Volvo Trucks

Niklas Öberg, preskuševalni inženir

Preskuševalni inženir Niklas Öberg je eden od približno stotih ljudi, ki sodelujejo pri razvoju novega menjalnika.

Niklas Öberg je eden od približno stotih ljudi, ki sodelujejo pri razvoju novega menjalnika. Po njegovih besedah tehnične rešitve v novem menjalniku temeljijo na sorazmerno preprostih načelih. Reduktorski sklop, vstavljen med sklopko in osnovno ohišje standardnega menjalnika I-Shift, omogoča, da naboru prestav dodamo eno ali dve prestavi za počasno vožnjo naprej in dve dodatni vzvratni prestavi.

„Izboljšali smo tudi zavoro protigredi, ki zavira protigred med prestavljanjem, zato je zdaj lažje manevrirati težko natovorjen tovornjak na strmini,“ pojasni Niklas Öberg.

Novi menjalnik ima nekatere dele ojačene, med drugimi zobnike, puše gredi sklopke in sinhrone, da prenese tudi večje obremenitve v zahtevnih razmerah. Pri tovornjakih, predvidenih za skrajno velike skupne mase kompozicije, bodo ojačene tudi kardanske gredi.

„Kardanska gred mora prenesti večje navore, da ob večjem skupnem prestavnem razmerju pogonskega sklopa ohranimo raven sposobnosti speljevanja tudi pri težjih kompozicijah,“ pravi Niklas Öberg. „Zato bodo imela tovorna vozila za kompozicije skupne mase 65 ton ojačeno kardansko gred, ki bo namesto običajnih 28.000 Nm prenesla 33.000 Nm navora.“

Nižja prestava za počasno vožnjo je tako učinkovita, da je mogoče na ravnem speljati z mesta skupno maso vse do 325 ton, kar je enkraten dosežek med samodejnimi menjalniki za težke tovornjake.

Tovorno vozilo v rudniku

I-Shift s prestavami za počasno vožnjo je idealna rešitev za različne naloge, ki zahtevajo natančnost, med drugim za gradbeništvo in vzdrževalna dela, saj menjalnik omogoča skrajno počasno vožnjo s težkim tovorom.

 

„Čim težji je tovor in čim slabša podlaga, tem bolj vozniku pomaga tovorno vozilo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo. Voznik lahko prevaža težke tovore brez bojazni pred razmerami, v katerih bi lahko v najneugodnejšem primeru s tovornim vozilom celo obtičal,“ pojasni Peter Hardin, produktni vodja za modela FM in FMX pri Volvo Trucks.

Čim težji je tovor in čim slabša podlaga, tem bolj vozniku pomaga tovorno vozilo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo.

Peter Hardin

Produktni vodja pri Volvo Trucks

Novi menjalnik v različicah z neposredno in hitro prestavo je na voljo za Volvove 13- in 16-litrske motorje, za modele Volvo FM, FMX, FH in FH16. Torej je mogoče menjalnik uporabljati v najrazličnejših segmentih prevozništva.

Menjalnik je idealna rešitev za različne naloge, ki zahtevajo natančnost, med drugim za gradbeništvo in vzdrževalna dela, saj prestave za počasno vožnjo omogočajo tudi skrajno počasno vožnjo.

„Tovornjak s tem menjalnikom lahko pelje s hitrostmi tja dol do 0,5 do 2 km/h. Ta možnost voznikom v teh segmentih veliko pomeni, saj lahko manevrirajo mnogo natančneje in dosegajo dosti boljše končne rezultate. I-Shift s prestavami za počasno vožnjo omogoča tudi skrajno počasno vzvratno vožnjo, kar pride zlasti prav pri skrajno natančnem vzvratnem manevriranju,“ pravi Peter Hardin.

Manjšim prevozniškim podjetjem, ki opravljajo prevoze na zahtevnih progah, I-Shift s prestavami za počasno vožnjo omogoča veliko prilagodljivost in še bolj ekonomično poslovanje.

„Počasne prestave omogočajo speljevanje s težjim tovorom in v najneugodnejših razmerah, obenem pa uporabo skupnega prestavnega razmerja, pri katerem so vrtljaji motorja pri običajni potovalni hitrosti nižji, torej je manjša tudi poraba goriva. To je zelo pomembno za prevoznike, ki se ukvarjajo s prevozi take vrste,“ doda Peter Hardin.

Jonas Lundmark varno sedi za volanom. Ozka gozdna cesta je že za njim in kmalu bo zapeljal na podeželsko cesto proti žagi, kjer bo raztovoril tovornjak. Jonas skupaj z očetom vodi prevozništvo, v katerem skupaj trije vozniki opravijo približno 4000 kilometrov voženj na teden.

„Vozniki gozdarskih tovornjakov se pogosto znajdemo v zelo zahtevnih položajih. Zato znamo ceniti vse rešitve, ki nam olajšujejo delo. Novi menjalnik nam daje občutek večje varnosti in omogoča boljše obvladovanje, saj vemo, da bomo speljali brez težav.

Slika dodatnih zobnikov

Prestavno razmerje v nižji od dveh prestav za počasno vožnjo je 32 : 1, kar je dvakrat manj kot pri običajnem menjalniku I-Shift.

Kako deluje: I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Pri menjalniku I-Shift s prestavami za počasno vožnjo omogoča večje prestavno razmerje novi reduktorski sklop, dodan standardnemu menjalniku I-Shift.

Dodatni reduktorski sklop
Dodatni reduktorski sklop je nameščen neposredno za ohišjem sklopke menjalnika in obsega dva zobnika – enega na vhodni gredi in enega na predležni gredi. Dodatni reduktorski sklop omogoča menjalniku delovati s prestavnim razmerjem, skoraj dvakrat večjim kot pri običajnem menjaniku I-Shift.

Dopolnjeni menjalnik
Da so pridobili prostor za dodatni reduktorski sklop, so menjalnik podaljšali za 12 centimetrov v primerjavi z običajnim menjalnikom I-Shift. Veliko novih sestavnih delov, kot so zobniki, puše in sinhroni, je izdelanih iz materialov visoke trdnosti.

Prestavno razmerje
Prestavno razmerje je razmerje med vrtljaji vhodne in izhodne gredi menjalnika. V najvišji prestavi je pri menjalniku z neposredno prestavo prestavno razmerje 1 : 1, kar pomeni, da se gredi vrtita z enako hitrostjo. Pri menjalniku I-Shift s prestavami za počasno vožnjo pa se v najpočasnejši prestavi izhodna gred vrti 32-krat počasneje od vhodne – prestavno razmerje znaša 32 : 1.

Povezana vsebina

Enominutni videoposnetek o menjalniku I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Volvov I-Shift s prestavami za počasno vožnjo omogoča speljevanje z mesta s tovorom do 325 ton. Omogoča tudi vožnjo s hitrostjo 0,5 km/h, ki vozniku olajša natančno manevriranje....

S prestavami za počasno vožnjo skozi zaledenelo gozdnato pokrajino

Zaledenele, ozke in strme ceste ter skupna masa 76 ton. Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo. Saku Simpanen in sodelavci vozijo tovorno vozilo Volvo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno ...

Enominutni videoposnetek o menjalniku I-Shift z dvojno sklopko

I-Shift z dvojno sklopko omogoča gladko prestavljanje s tehnologijo, ki se uporablja v športnih avtomobilih in je popolnoma edinstvena na trgu težkih tovornih vozil. Ko razmere zahtevajo pogosto prestavljanje, se ta menjalnik resnično izkaže. Težji ...

Filtriraj članke

5 true 5