Kako e-trgovina spreminja logistično dejavnost na Kitajskem

E-trgovina ne spreminja le nakupovalnih navad Kitajcev, ampak tudi logistično dejavnost. Pravila igre kar naenkrat določata razpoložljivost in učinkovitost.

Volvo FH med vožnjo po Šanghaju

Kitajska doživlja hiter razmah e-trgovine, ki je donosna za prevozniška podjetja, kot je Sanxiao Logistics.

E-trgovina ne spreminja le nakupovalnih navad Kitajcev, ampak tudi logistično dejavnost. Pravila igre kar naenkrat določata razpoložljivost in učinkovitost.

Kitajska panoga e-trgovine je prišla na svetovne naslovnice, ko je država lani prehitela ZDA za prvo mesto po obsegu e-trga. Skoraj čez noč so začele legije pripadnikov kitajskega srednjega razreda, od mladih hipsterjev do kmetov, nakupovati prek spleta. V enem samem rekordnem dnevu lanskega novembra so kitajski potrošniki oddali za 280 milijonov naročil pri največjem e-trgovcu v državi. Toda kitajska digitalna nakupovalna središča ne spreminjajo le načinov nakupovanja na Kitajskem, pač pa tudi logistični sektor v državi.

„Danes ne gre toliko za cene kot za pravočasno dostavo blaga na cilj,“ pravi Zhou Zhili, predsednik podjetja Sanxiao Logistics.

Zhou Zhili sedi za čajno mizico, izrezljano iz 1500 let stare drevesne korenine, v pisarni na obrobju Šanghaja. Naliva čaj na tradicionalni kitajski način: večkrat zaporedoma omoči in spere čajne lističe, nato pa pljuskne vodo v skodelice, da čaj doseže vrhunski okus. Za to čajno mizico Zhou sprejema svoje dobavitelje in odjemalce.

Svojo blagovno znamko smo zgradili na tovornih vozilih znamke Volvo. So zanesljiva in to je pomembno pri pridobivanju posla.

Zhou Zhili

Predsednik Sanxiao Logistics

Zhou Zhili

Zhou Zhili, ustanovitelj in lastnik podjetja Sanxiao Logistics, vodi vozni park 500 tovornih vozil.

Na prvi pogled je Zhou Zhili tradicionalen Kitajec. Državniki dinastije Tang so že v 7. stoletju pili čaj in opravljali državne posle ob podobnih mizicah. Z okroglim obrazom in nazaj počesanimi črnimi lasmi spominja še na eno zgodovinsko osebo, Mao Zedonga, katerega podobe še danes krasijo kitajske trge in bankovce.

Toda v resnici je Zhou prava ponazoritev tega, kako se v zadnjih tridesetih letih sredi burnih sprememb rojeva sodobna Kitajska.

Zhou, nekdanji kmet iz ene najrevnejših kitajskih pokrajin, je v zgodnjih devetdesetih letih pri sorodnikih in prijateljih z veliko truda zbral denar za nakup svojega prvega tovornjaka.

„Prvo noč sem bil tako srečen, da sem spal kar v tovornjaku,“ pove Zhou s širokim nasmeškom.

Od voznika tovornjaka se je prebil na položaj upravnika voznega parka podjetja Sanxiao, ki je bilo takrat v lasti države. Ko se je oddelek logistike osamosvojil v neodvisno logistično podjetje, je Zhou postal njegov predsednik.

Danes je Sanxiao Logistics hitro rastoče podjetje z več kot 20 logističnimi centri po vsej Kitajski in voznim parkom 500 tovornjakov, med katerimi je tudi vedno več Volvov. Zhou je bil prvi kitajski kupec novega Volva FH. Zdaj ima osem tovornjakov Volvo FH nove serije.

Podjetje je tudi zgled za to, kako gibčno se celo velika podjetja prilagajajo spremembam na Kitajskem.

Težko je verjeti, da se pri Sanxiao Logistics še pred šestimi meseci skoraj niso ukvarjali z digitalno dostavo. Danes pomeni več kot 50 odstotkov njihove dejavnosti.

Tovornjaki Volvo so pri tem preobratu imeli ključno vlogo, pravi Zhou Zhili: „Svojo blagovno znamko smo zgradili na tovornjakih Volvo. So zanesljivi in to je pomembno pri pridobivanju posla.“

Zhou Zhili naliva čaj.

Zhou Zhili sedi za klubsko mizico, izrezljano iz 1.500 let stare drevesne korenine, v pisarni na obrobju Šanghaja.

Človek bi lahko pomislil, da je v velikem, cvetočem gospodarstvu, kakršno je kitajsko, preprosto razvijati podjetje. Vendar kljub obsežnosti trga in hitri gospodarski rasti v državi panogo prevozništva pestijo presežne zmogljivosti in neučinkovitost – zato mnogi prevozniki s težavo ostajajo nad vodo.

Zaradi vrste od države podprtih infrastrukturnih projektov, ki so bili sproženi, da bi omejili škodljive učinke svetovne finančne krize na Kitajsko, je trg tovornih vozil dramatično narastel in leta 2010 je bilo prodanih kar 1,3 milijona tovornih vozil.

Danes na Kitajskem prav res ne primanjkuje tovornjakov. Zato tovornjaki pogosto preprosto stojijo na obrobju mest in čakajo na tovore, tretjina tovornjakov pa je med povratnimi vožnjami prazna.

Za podjetje Sanxiao Logistics je ključ do donosnega poslovanja na zahtevnem trgu usmeritev na prevoze blaga visoke vrednosti, kamor spadajo tudi izdelki, ki se prodajajo prek spleta, in na prevoze, pri katerih je pomemben časovni vidik.

Moja filozofija je biti vodilni pri spremembah, ne le slediti jim.

Zhou Zhili

Predsednik Sanxiao Logistics

Da bi dosegli večjo učinkovitost in obvladali kompleksne izzive poslovanja, podjetje zaposluje strokovnjake od zunaj; mednje spada tudi sedanji vodja voznega parka, ki je izkušnje nabiral tudi v multinacionalki TNT. In v nasprotju z mnogimi konkurenti, ki svoja tovorna vozila neusmiljeno priganjajo, dokler ne pride do motenj v delovanju motorja ali dokler vozilo ne obstane, so pri podjetju Sanxiao vložili v zlate servisne pogodbe za vsa svoja vozila Volvo, da bi zagotovili čim višjo razpoložljivost in čim manjšo porabo goriva.

„Danes od tovornjaka pričakujemo, da bo prevozil 40.000 km na mesec: vozijo brez prestanka,“ pravi Zhou.

Del zaslug za neverjeten razmah e-trgovine na Kitajskem ima prav velikost države in trga. Zdaj imajo tudi državljani odmaknjenih zahodnih predelov enak dostop do priljubljenih izdelkov kot prebivalci svetovljanskega Šanghaja.

Oskrbovanje tako velikega trga je izziv. Vendar so prav te velike razdalje podjetju Sanxiao omogočile razcvet. Prav na dolgih vožnjah se namreč vlaganja v vozila z varčno porabo in visoko razpoložljivostjo podjetju najhitreje izplačajo. Tako denimo prvi črni FH, ki ga je novega kupilo podjetje, redno vozi na 4.000 kilometrov dolgi progi med Šanghajem in skrajnim zahodom Kitajske.

Zhou je glede izzivov pri razvoju podjetja miren. „Izzivi so hkrati tudi priložnosti,“ poudari. „Moja filozofija je biti vodilni pri spremembah, ne le slediti jim.“

 

Zhou Zhili z Volvovim tovornim vozilom

V pičlega pol leta so se dostave iz e-trgovine povzpele s skoraj nič odstotkov na več kot 50 odstotkov poslov podjetja Sanxiao.

VOZNI PARK

Izključno Volvo

Vozila: osem vlačilcev FH 440 6x2, šest vlačilcev FH 480 6x2 in osem vlačilcev FH 460 6x2 iz nove serije.
Delovno okolje: vožnje na velike razdalje skozi različne podnebne pasove. Jug Kitajske leži bliže tropom, na severozahodu pa lahko temperatura pade do –20 stopinj Celzija.
Oprema: vsa tovorna vozila Volvo imajo I-Shift in dve ležišči. Osem vlačilcev FH 460 6x2 ima tudi dodatne funkcije, denimo Volvov dinamični krmilni sistem, podporo za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in prilagodljivi tempomat.
Poraba goriva: 37 l/100 km pri vozilih s skupno maso kompozicije 55 ton.

Povezana vsebina

Pristop z informatiko

Nujno je ves čas vedeti, kje so tovorna vozila in kaj točno prevažajo. Ben van Leeuwen iz podjetja Frigolanda je to dosegel....

Ekspresna razpoložljivost v ZDA

Taylor White, podpredsednik podjetja AMX, ima mnogo razlogov za odločitev za Volvo. Novi center za razpoložljivost v mestu Greensboro v Severni Karolini njegovemu podjetju prihrani precej časa in denarja....

Prvi Volvo FH16 v Grčiji

Učinki grške dolžniške krize so hudo prizadeli logistično panogo. Kljub težavnim razmeram podjetje Marinos Vasilopoulos International Transport širi obseg poslovanja....

Filtriraj članke

5 true 5