Prvi Volvo FH16 v Grčiji

Učinki grške dolžniške krize so hudo prizadeli logistično panogo. Kljub težavnim razmeram podjetje Marinos Vasilopoulos International Transport širi obseg poslovanja.

Elias Marinos

Elias Marinos je s svojim podjetjem Marinos Vasilopoulos International Transport preživel grško finančno krizo in zdaj podjetje celo širi.

Učinki grške dolžniške krize so hudo prizadeli logistični sektor. Kljub težavnim razmeram pa podjetje Marinos Vasilopoulos International Transport širi obseg poslovanja.

Dolžniška kriza, ki je Grčijo pahnila na rob, traja že šest let. Če so banke včasih krajevnim podjetjem še ponujala posojila z velikodušnimi pogoji, je kredit zdaj presahnil. Poslovno vzdušje v Grčiji je obupno.

Tovorno vozilo Eliasa Marinosa

Marinos Vasilopoulos International Transport ima v uporabi 62 tovornih vozil za prevažanje hlajenih živil po Evropi.

 

„Seveda smo občutili posledice krize,” pravi Elias Marinos, lastnik podjetja Marinos Vasilopoulos International Transport. 

Število podjetij, registriranih v največjem grškem zavodu za socialno zavarovanje IKA, se je od leta 2008 zmanjšalo za 119.000 ali 38 odstotkov. 

Samo v logistiki je propadlo na stotine prevozniških podjetij. V času te hude recesije je nekaj podjetjem vendarle uspelo ostati na površju in se celo razširiti: eno med njimi je Marinos Vasilopoulos International Transport z 62 tovornimi vozili, s katerimi prevažajo hlajena živila po Evropi. 

„Kriza sili grške prevoznike k skrajno učinkoviti organizaciji poslovanja in obvladovanju stroškov, da sploh lahko preživijo, ampak mi tako delamo že od nekdaj. Že od nekdaj poslujemo zelo previdno, širimo se postopoma in iščemo zlasti zelo kakovostne stranke.”

Podjetje s sedežem v mestu Megara, ki je od Aten oddaljeno 50 kilometrov, je doživelo krizo, splavalo iz nje in še povečalo obseg poslovanja. Od leta 2008 in do začetka leta 2014 so vozni park povečali za pet novih tovornih vozil. Marinos Vasilopoulos International Transport ima zdaj v uporabi 15 Volvovih tovornih vozil od skupno 62 vozil, pred kratkim pa so kupili še najnovejše vozilo Volvo FH16, prvo v Grčiji. 

V času preprostega kreditiranja so nekatera grška prevozniška podjetja z velikodušnimi bančnimi posojili rada dodatna tovorna vozila kupovala kot statusni simbol. Elias Marinos je vedno počakal, da je za vsako novo tovorno vozilo imel zagotovljenih dovolj prevozov.

Previdnost nam je v časih, ko so vsi drugi trošili, prihranila težave ob izbruhu krize.

Elias Marinos, lastnik podjetja Marinos Vasilopoulos International Transport

Elias Marinos

Elias Marinos, lastnik podjetja Marinos Vasilopoulos International Transport

V podjetju Marinos Vasilopoulos so prvo Volvovo tovorno vozilo (F12) kupili leta 1985, ko so imeli čedalje več mednarodnih prevozov. Takrat je bil lastnik Eliasov dedek Dimitrios Marinos, Elias pa je delal kot voznik. Kakovost Volvovih tovornih vozil in močno partnerstvo s podjetjem Saracakis Brothers, uvoznikom in distributerjem tovornih vozil Volvo v Grčiji, sta odločilna razloga za zvestobo znamki Volvo vse od nakupa prvega Volvovega tovornega vozila pred 30 leti.

„Lahko bi kupili tudi cenejše, rabljeno tovorno vozilo, toda Volvova tovorna vozila so večna in te tudi v zahtevnih razmerah ne pustijo na cedilu. Kakovost je prisotna povsod, denimo kakovost menjalnika je vrhunska.” 

Ko je govora o novem Volvu FH16, prvem v Grčiji, se mu oči kar zasvetijo. Kmalu po nakupu prvega vozila konec leta 2013 je že razmišljal o nakupu naslednjega. 

Voditi logistično podjetje v Grčiji ni ravno mačji kašelj. Ceste so strme in ozke. Prometni zastoji v 3,8-milijonskih Atenah so pogosti. Zaradi trajektnih povezav z različnimi otoki in državami morajo biti tovorna vozila vedno točna, sicer morajo več ur čakati na naslednji trajekt.

Rad delam pod pritiskom in rešujem težave. Kot bi igral šah.

Elias Marinos, lastnik podjetja Marinos Vasilopoulos International Transport

Finančna kriza je že sicer velik pritisk v prevozniški panogi v Grčiji še povečala. Likvidnostne težave številne stranke prisilijo, da z naročili odlašajo do zadnje minute.

„Pogosto počakajo, da imajo denar. Če nimajo denarja, ne izdajo naročila in pogosto se zgodi, da prejmemo podatke naročila v zadnji minuti.”

Tudi struktura maloprodaje se je v zadnjih petih letih krize močno spremenila. Če so nekoč prevladovala pretežno majhna grška podjetja, se zdaj čedalje bolj uveljavljajo velepodjetja. Boj med prevozniškimi podjetji za stranke s stabilnim denarnim tokom je neizprosen. Precej so se morali potruditi, da so pridobili velike trgovinske verige, denimo Makro, in največje mesnopredelovalno podjetje v Grčiji. Pomembno je, da te velike stranke tudi ohranijo.

„Rad delam pod pritiskom in rešujem težave. Vse se mora ujemati: kot bi igral šah,” pravi Elias Marinos, ki rad odigra partijo ali dve. (V pisarni je šahovnica, na kateri se svetijo srebrne in zlate figure.)

Ne boji se napornega in pogosto izčrpavajočega dela. V najstniških letih je delal kot sovoznik in pozneje v dvajsetih letih kot voznik, zato si je ustvaril drugačen pogled na delo in življenje kot vrstniki. 

„Videl sem dlje. Naučil sem se, da je treba trdo poprijeti za delo.”

 

Volvo FH v grškem mestu

Zaradi gospodarske krize je konkurenca v Grčiji ostra. Bistveno je, da ohraniš stranke.

Vozni park

Vozila: 62 tovornih vozil, med njimi 15 Volvovih:

  • en novi Volvo FH16 Euro 5 s 750 KM, vlačilcem 4x2 in kabino XL.
  • Dva klasična Volva FH16 s 700 KM, motorjem Euro 5, vlačilcem 4x2 in kabino XL.
  • Štirje Volvi FH16 s 600 KM, motorjem Euro 5, vlačilcem 4x2 in kabino XL.
  • Osem Volvov FH s 480 KM, motorjem Euro 5, vlačilcem 6x2 in kabino XL.

Večina tovornih vozil je z menjalnikom I-Shift. 

Povezana vsebina

Lažja tovorna vozila za večjo nosilnost

Da bi podjetje Arclid Transport lahko preživelo na zelo konkurenčnem trgu, je moralo maksimirati nosilnost in povečati produktivnost. Vodja voznega parka Peter Conway je zastavljene cilje dosegel s svojevrstnimi prevozniškimi rešitvami in ...

Vrhunsko polnjenje goriva

Za polnjenje letal z gorivom so potrebna posebna vozila. Na ruskih letališčih, kjer potrebujejo opremo, ki lahko deluje tudi v globokem snegu in pri temperaturah tja do –50 stopinj, morajo biti tehnične rešitve vrhunske....

Pristop z informatiko

Nujno je ves čas vedeti, kje so tovorna vozila in kaj točno prevažajo. Ben van Leeuwen iz podjetja Frigolanda je to dosegel....

Filtriraj članke

5 true 5